VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PORTÁLU www.dobry-farmar.sk
Úvodné ustanovenia
- Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej ako „VOP”) upravujú práva a povinnosti medzi predávajúcim, ktorým je Martin Kovalčík – MAKO s miestom podnikania Krátka 982/24, 059 01 Spišská Belá, Slovenská republika, IČO: 40 724 948, DIČ: 1045479732, zapísaný v živnostenskom registri vedenom Okresným úradom Kežmarok, číslo živnostenského registra 730-6989 (ďalej ako „Predávajúci“) a kupujúceho (ďalej ako „Kupujúci”) pri kúpe tovaru ponúkaného Predávajúcim prostredníctvom elektronického obchodu na internetovej stránke Predávajúceho (ďalej ako „ www.dobry-farmar.sk”) a sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Kupujúcim a Predávajúcim na diaľku prostredníctvom elektronického obchodu na internete (ďalej ako „Kúpna zmluva”). (Predávajúci a Kupujúci spolu ďalej aj ako „Zmluvné strany“).
- Kontaktné údaje Predávajúceho:
- Mail: kontakt@dobry-farmar.sk
- Telefón: +421 903 302 390
- Poštová adresa: podnikania Krátka 982/24, 059 01 Spišská Belá
- Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, P.O.Box 5, 820 07 Bratislava 27
- Tieto VOP platia na území Slovenskej republiky pre kúpu tovaru objednaného prostredníctvom elektronického obchodu na www.dobry-farmar.sk a bližšie upravujú vzájomné práva a povinnosti Zmluvných strán.
- Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich zverejnenia na www.dobry-farmar.sk.
- Kupujúci podaním objednávky potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito VOP a že s nimi súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v okamihu odoslania objednávky. Kópiu VOP dostane Kupujúci ako prílohu potvrdenia objednávky na zadanú emailovú adresu.
- Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou produktov, ktoré sú v obchodnej ponuke Predávajúceho, nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných log či patentov Predávajúceho alebo ďalších spoločností, ak nie je v konkrétnom prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.
- Ak je Kupujúci je spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, t.j. ide o Kupujúceho, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, riadia sa vzťahy neupravené týmito VOP príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov. Ak Kupujúci nie je spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, vzťahy medzi Kupujúcim a Predávajúcim, ktoré nie sú upravené týmito VOP, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov. Tejto osobe neprináležia práva spotrebiteľa podľa platných právnych predpisov.
Definície
- Kupujúcim je spotrebiteľ alebo podnikateľ.
- Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.
Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. č 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, ako aj súvisiacimi predpismi.
Podnikateľom sa taktiež pre účely VOP rozumie ten, kto jedná v súlade s predchádzajúcou vetou v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Ak uvedie Kupujúci v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), potom berie na vedomie, že pre neho platia pravidlá uvedené vo VOP pre podnikateľov.
Právne vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktorým je podnikateľ, výslovne neupravené týmito VOP ani samostatnou zmluvou medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník, ako aj súvisiacimi predpismi. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi VOP a zmluvou, majú ustanovenia zmluvy prednosť pred týmito VOP.
Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy
- Podmienkou platnosti elektronickej objednávky Kupujúceho je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých údajov nevyhnutných pre doručenie tovaru objednaného cez portál www.dobry-farmar.sk Kupujúcim, ktorými sú:
- identifikačné údaje Kupujúceho v rozsahu meno a priezvisko, bydlisko, kontakt (telefónne číslo a emailová adresa) alebo obchodné meno, sídlo, IČO, DIČ kontakt (telefónne číslo, emailová adresa);
- vybraný tovar;
- množstvo objednávaného tovaru;
- adresa miesta dodania tovaru – ak nebude tento údaj uvedený, má sa za to, že tovar má byť dodaný na adresu bydliska resp. sídla Kupujúceho).
- Ak objednávka nebude obsahovať všetky údaje podľa bodu 1. tohto článku III, je považovaná za neúplnú. Predávajúci sa v takom prípade pokúsi kontaktovať Kupujúceho a vyzvať ho k odstráneniu nedostatkov elektronickej objednávky a jej prípadnému spresneniu a/alebo doplneniu. Okamihom doručenia údajov spresňujúcich a/alebo doplňujúcich elektronickú objednávku Predávajúcemu sa elektronická objednávka považuje za úplnú.
- Prijatá elektronická objednávka je považovaná za návrh kúpnej zmluvy.
- Kúpna zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim vzniká na základe záväzného potvrdenia elektronickej objednávky Predávajúcim, a to prostredníctvom emailovej správy (na emailovú adresu Kupujúceho uvedenú v elektronickej objednávke), a to bezodkladne po jej doručení Predávajúcemu, najneskôr do 24 hodín od doručenia objednávky, inak platí, že k uzavretiu Kúpnej zmluvy medzi Zmluvnými stranami nedošlo. Kupujúci je povinný skontrolovať, či mu v uvedenej lehote bolo doručené potvrdenie objednávky, a to aj v iných priečinkoch jeho emailového konta (napr. aj v spame) a rovnako aj obsah elektronickej objednávky uvedený v emailovej správe zaslanej Predávajúcim. V prípade zistenia nezrovnalostí týkajúcich sa obsahu elektronickej objednávky potvrdenej zo strany Predávajúceho, je Kupujúci povinný o tom upovedomiť Predávajúceho prostredníctvom emailovej správy zaslanej na e-mailovú adresu www.dobry-farmar.sk.
- Predmetom uzatvorenej Kúpnej zmluvy je záväzok Predávajúceho dodať Kupujúcemu tovar na určené miesto dodania v dohodnutom množstve, cene, kvalite a termíne a záväzok Kupujúceho tovar v mieste dodania v dohodnutom čase prevziať a zaplatiť za tovar v dohodnutom termíne splatnosti kúpnu cenu a poštovné, ak povinnosť zaplatiť poštovné vyplýva z kúpnej zmluvy.
- Kupujúci súhlasí s tým, že uzavretím kúpnej zmluvy mu vzniká povinnosť zaplatiť cenu za objednaný tovar, pričom uvedenú skutočnosť výslovne potvrdzuje pri odosielaní elektronickej objednávky.
- Akákoľvek zmena objednávky po uzavretí kúpnej zmluvy je možná len po vzájomnej dohode Kupujúceho a Predávajúceho.
- Predávajúci nezodpovedá za omeškanie dodávky a za škodu, ktorá bola spôsobená dôsledkom toho, že Kupujúci pri objednávaní tovaru nezadal všetky požadované údaje a/alebo vyplnil údaje chybne.
- Kupujúci môže doručiť prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky Predávajúcemu v lehote do 24 hodín od odoslania objednávky Predávajúcemu oznámenie, že objednávku ruší. Kupujúci je povinný v oznámení o zrušení objednávky uviesť meno, priezvisko, e-mail a popis objednaného tovaru. V prípade zrušenia objednávky Predávajúci neúčtuje Kupujúcemu žiadne poplatky súvisiace so zrušením objednávky. V prípade, že Kupujúci zaplatil Predávajúcemu kúpnu cenu alebo jej časť v čase do zrušenia objednávky, Predávajúci vráti už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote do 14 dní od zrušenia objednávky prevodom na bankový účet Kupujúceho, pokiaľ si zmluvné strany nedohodnú iný spôsob vrátenia kúpnej ceny.
Cena za tovar
- Kúpna cena za tovar ponúkaný Predávajúcim prostredníctvom www.dobry-farmar.sk je uvedená vždy vedľa konkrétneho tovaru. Kúpna cena sa vždy uvádza s daňou z pridanej hodnoty, ak nie je uvedené inak.
- Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne upraviť cenu za každý jednotlivá tovar ponúkaný na www.dobry-farmar.sk s tým, že nová cena tovaru je platná dňom jej zverejnenia na www.dobry-farmar.sk. Pre Kupujúceho je vždy rozhodujúca cena tovaru uvedená pri tovare v čase odoslania objednávky Predávajúcemu. Prípadné zvýšenie alebo zníženie ceny tovaru Predávajúcim v čase od odoslania objednávky Kupujúcim po doručenie objednaného tovaru alebo v priebehu reklamačného alebo iného konania v súvislosti s vrátením alebo výmenou tovaru nemá vplyv na cenu už objednaného tovaru. Kupujúci si je vedomý, že v prípade zníženia ceny tovaru v čase od odoslania objednávky až po ukončenie prípadného reklamačného alebo iného konania v súvislosti s vrátením alebo výmenou tovaru, nemá nárok na vrátenie časti kúpnej ceny za tovar vo výške rozdielu medzi cenou tovaru v čase odoslania objednávky Predávajúcemu a cenou tovaru v čase po odoslaní objednávky Predávajúcemu. Predávajúci vyhlasuje, že v prípade jeho jednostranného zvýšenia ceny tovaru až po odoslaní objednávky Kupujúcim Predávajúcemu nemá nárok na úhradu peňažného rozdielu medzi cenou tovaru v čase odoslania objednávky Kupujúcim Predávajúcemu a cenou tovaru v čase po odoslaní objednávky Kupujúcim Predávajúcemu.
- V prípade, ak sa na www.dobry-farmar.sk objaví pri niektorom tovare cena evidentne chybná, napr. z dôvodu chyby systému sa pri tovare objaví cena “0 EUR” alebo “1 EUR”, Predávajúci nemá povinnosť tovar dodať za cenu chybnú, ale môže Kupujúcemu ponúknuť dodanie tovaru za cenu riadnu. Ak Kupujúci v tomto prípade s riadnou cenou tovaru nesúhlasí, môže od Kúpnej zmluvy odstúpiť.
Platobné podmienky
- Platby sa vykonávajú v mene EUR, pričom Predávajúci umožňuje jeden z nasledujúcich spôsobov platby:
- platba pri dodávke tovaru na dobierku: pri tomto spôsobe platby Kupujúci uhrádza celú sumu za tovar uvedený v elektronickej objednávke pri prevzatí kuriérovi alebo na pošte;
- platba pri osobnom odbere tovaru: pri tomto spôsobe platby Kupujúci uhrádza celú sumu za tovar uvedený v elektronickej objednávke pri osobnom odbere tovaru v hotovosti;
- platba prevodom na účet Predávajúceho: pri tomto spôsobe platby je Kupujúcemu zaslaný tovar kuriérskou službou alebo poštou po uhradení a pripísaní celej sumy tovaru uvedeného v elektronickej objednávky na účet Predávajúceho IBAN: SK SK02 8360 5207 0042 0271 5934
- variabilný symbol: použite číslo Vašej elektronickej objednávky.
- bezhotovostná platba cez Paypal: pri tomto spôsobe musí mať Kupujúci založený účet Paypal, čo mu umožní platiť cez platobnú bránu Paypal alebo aj kreditnou či debetnou kartou.
Dodacie podmienky
- Tovar v zmysle potvrdenej objednávky bude podľa jeho dostupnosti a prevádzkových možností Predávajúceho expedovaný v čo najkratšom termíne, v prípade tovaru skladom obvykle do 3 pracovných dní v prípade tovaru, ktorý nie je skladom maximálne do 30 kalendárnych dní odo dňa potvrdenia objednávky Kupujúceho Predávajúcim, a to na miesto dodania uvedené v objednávke. V prípade, ak Predávajúci nemôže dodať objednaný tovar v lehote do 30 kalendárnych dní, je o tom povinný bezodkladne informovať Kupujúceho prostredníctvom e-mailu a oznámiť mu nový predpokladaný termín dodania tovaru. Ak Predávajúci nedodá tovar ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, Kupujúci má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy a Predávajúci je povinný do 14 dní vrátiť kúpnu cenu na účet Kupujúceho, ak už bola takýmto spôsobom zo strany Kupujúceho uhradená. Ak je vzhľadom na všetky okolnosti zrejmé alebo ak pred uzavretím Kúpnej zmluvy Kupujúci Predávajúceho výslovne informoval o tom, že dodanie tovaru v určenej lehote alebo v určený deň je pre Kupujúceho osobitne dôležité a Predávajúci tovar v tejto lehote nedodal, Kupujúci má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty na dodanie veci. Ak Predávajúci nemôže dodať objednaný tovar vôbec, takisto je o tom povinný bezodkladne informovať Kupujúceho prostredníctvom e-mailu a dohodnúť sa s ním na náhradnom plnení. V prípade, ak Kupujúci neprejaví záujem o náhradné plnenie zo strany Predávajúceho, je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy a Predávajúci je povinný do 14 dní vrátiť kúpnu cenu na účet Kupujúceho, ak už bola zo strany Kupujúceho takýmto spôsobom uhradená.
- Predávajúci emailom informuje Kupujúceho o odoslaní objednaného tovaru.
- V závislosti od rozhodnutia Kupujúceho je tovar dodávaný:
- prostredníctvom kuriérskej služby na adresu miesta dodania uvedenú Kupujúcim v objednávke – Kupujúci je vopred informovaný o termíne dodania objednávky prostredníctvom elektronickej pošty. Ak je stanovený termín nevyhovujúci, môže sa s Predávajúcim, resp. kuriérskou službou dohodnúť na náhradnom termíne dodania objednávky. V prípade, ak Kupujúci nebude prítomný v čase, ktorý si záväzne dohodol s kuriérskou službou, na mieste dodania a nesplnomocní inú osobu na prevzatie tovaru, Kupujúci zodpovedá za škodu, ktorá vznikla Predávajúcemu a/alebo kuriérskej službe v dôsledku neúspešného dodania tovaru Kupujúcemu. Náklady opätovného dodania tovaru Kupujúcemu znáša Kupujúci. V prípade, ak si Kupujúci dvakrát po sebe neprevezme tovar od kuriéra, Predávajúci má právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť. Ak zo strany Kupujúceho už došlo k úhrade kúpnej ceny, Predávajúci vráti v lehote 14 dní kúpnu cenu na účet Kupujúceho, ak sa Predávajúci a Kupujúci nedohodnú inak.
- prostredníctvom pošty – v prípade, ak si Kupujúci neprevezme tovar v odbernej lehote, Predávajúci má právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť;
- pripravením na osobný odber v mieste podnikania Predávajúceho. V prípade, ak si Kupujúci nevyzdvihne tovar pripravený na osobný odber v lehote 5 pracovných dní a nedohodne si s Predávajúcim predĺženie lehoty na odber tovaru, Predávajúci má právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť. Ak zo strany Kupujúceho už došlo k úhrade kúpnej ceny, Predávajúci vráti v lehote 14 dní kúpnu cenu na účet Kupujúceho, ak sa Predávajúci a Kupujúci nedohodnú inak.
- Vlastnícke právo k tovaru prechádza na Kupujúceho jeho prevzatím a zaplatením kúpnej ceny v plnej výške.
- Zásielka s tovarom vždy obsahuje faktúru. Odovzdanie tovaru Kupujúcemu je možné, len ak Kupujúci zaplatí kúpnu cenu a poštovné za dodaný tovar, ak povinnosť zaplatiť poštovné vyplýva z Kúpnej zmluvy.
- Pri prevzatí tovaru je Kupujúci povinný skontrolovať, či obal, v ktorom je tovar zabalený, nie je poškodený a podpísať dokument o prevzatí zásielky. V prípade jeho poškodenia je nutné na mieste dodania tovaru spísať s kuriérom protokol o zistených vadách spôsobených počas prepravy a Kupujúci je povinný o tom bezodkladne informovať Predávajúceho, a to za účelom čo najrýchlejšieho doriešenia veci. Ak Kupujúci tovar prevezme aj napriek evidentnému poškodeniu obalu, Predávajúci má právo prípadné neskoršie reklamácie z tohto dôvodu neuznať.
- Kupujúci je povinný bezodkladne po obdržaní zásielky skontrolovať jej obsah a tovar a v prípade, ak sa dodaný tovar nezhoduje s objednaným tovarom, alebo je akokoľvek poškodený prepravou, ktoré sa neprejavuje vonkajším poškodením obalu, resp. Kupujúci objaví iné nedostatky, je povinný o tom bezodkladne informovať Predávajúceho, a to za účelom čo najrýchlejšieho doriešenia veci.
- Tovar dodáva Predávajúci výlučne na území Slovenskej republiky a Ćeskej republiky, pokiaľ sa výslovne Predávajúci s Kupujúcim nedohodli písomne inak.
- Predávajúci si neúčtuje balné ak je tovar zabalený štandardným spôsobom potrebným na uchovanie a ochranu tovaru pri preprave. Výška poštovného za doručenie objednávky je uvedená na stránke www.dobry-farmar.sk v čase odoslania objednávky zo strany Kupujúceho a v potvrdení objednávky zo strany Predávajúceho.
Záručné podmienky, reklamácie
- Na dodávaný tovar je Kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľ, poskytnutá záručná doba 24 mesiacov. Na dodávaný tovar je Kupujúcemu, ktorý nie je spotrebiteľ, sa poskytuje záručná doba v rozsahu, v akom ju poskytol Predávajúcemu výrobca tovaru. Záručná doba začína plynúť v deň odovzdania tovaru Kupujúcemu.
- Ku každému tovaru zakúpenému u Predávajúceho je pri jeho dodaní Kupujúcemu priložená faktúra (doklad o kúpe tovaru), ktorá slúži zároveň ako záručný doklad.
- Reklamovať je možné len tovar zakúpený u Predávajúceho a úplne zaplatený.
- Pri uplatnení reklamácie je Kupujúci povinný doručiť na adresu sídla Predávajúceho reklamovaný tovar čistý, mechanicky nepoškodený, vrátane Požadovaných dokladov.
- Kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením oprávnených práv zo zodpovednosti za vady a boli vynaložené skutočne a účelne.
- Po obdržaní reklamovaného tovaru bude Predávajúci Kupujúceho bezodkladne kontaktovať e-mailom alebo telefonicky za účelom rýchleho vyriešenia reklamácie. V prípade uznania reklamácie Predávajúci poskytne Kupujúcemu možnosť výmeny tovaru toho istého druhu za iný, alebo Kupujúcemu poskytne tovar podľa jeho výberu do hodnoty reklamovaného tovaru. V takom prípade Predávajúci znáša náklady na jeho vrátenie a dodanie nového tovaru. V prípade, ak Predávajúci nemá k dispozícii tovar rovnakého druhu a Kupujúci nemá záujem o náhradný tovar, Kupujúci má právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť.
- Reklamácia bude vybavená v čo najkratšom čase, najneskôr však do 30 dní od uplatnenia reklamácie a prijatia reklamovaného tovaru. O výsledku reklamácie bude Kupujúci informovaný bezprostredne po ukončení reklamačného konania e-mailom a spolu s tovarom mu bude doručený reklamačný protokol.
Spotrebiteľské zmluvy a právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy
- V prípade, keď je kúpna zmluva uzatvorená použitím prostriedkov komunikácie na diaľku, Predávajúci poskytuje Kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľ, možnosť odstúpiť od Kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu, a to do 14 dní od prevzatia tovaru. Iba v prípade, pokiaľ by Predávajúci neodovzdal Kupujúcemu – spotrebiteľovi informácie, ktoré je podľa § 3 ods. 1 písm. h) zákona č. 102/2014 Z. z. zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov povinný odovzdať, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a 14 dňoch od prevzatia tovaru. Ak sú informácie riadne odovzdané Kupujúcemu – spotrebiteľovi zo strany Predávajúceho v priebehu 12 mesiacov od prevzatia tovaru, dochádza k ukončeniu 12 mesačnej doby a začína odo dňa dodatočného splnenia informačnej povinnosti Predávajúceho plynúť doba 14 dní. Kupujúci – spotrebiteľ však nemôže odstúpiť od zmlúv vymenovaných v § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- Oznámenie Kupujúceho – spotrebiteľa o odstúpení od Kúpnej zmluvy musí byť Predávajúcemu odoslané do skončenia doby pre odstúpenie od Kúpnej zmluvy a zároveň v lehote najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od Kúpnej zmluvy musí byť Predávajúcemu riadne vrátený kompletný tovar v pôvodnom stave so všetkými dokladmi a dokumentáciou, ktoré boli Kupujúcemu dodané. Pre rýchle vybavenie veci je nutné vrátiť tovar na rovnakú adresu Predávajúceho, ktorá je v dokladoch k tovaru uvedená ako miesto, z ktorého bol tovar Kupujúcemu odoslaný. Lehota na vrátenie tovaru sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Kupujúci môže v uvedenej lehote tovar vrátiť aj osobne, a to na adrese sídla Predávajúceho: Krátka 982/24, 059 01 Spišská Belá.
- Odstúpením Kupujúceho od kúpnej zmluvy v súlade s bodom 1. a 2. tohto článku VIII sa kúpna zmluva od začiatku zrušuje. Predávajúci je povinný prevziať tovar späť a vrátiť Kupujúcemu najneskôr v lehote 14 dní odo dňa odstúpenia od Kúpnej zmluvy cenu zaplatenú za tovar rovnakým spôsobom, ako použil Kupujúci pri svojej platbe, vrátane nákladov, ktoré Kupujúci – spotrebiteľ vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru, pokiaľ sa Predávajúci a Kupujúci nedohodli inak. Náklady na vrátenie tovaru znáša Kupujúci – spotrebiteľ len v tom prípade, ak tovar plne zodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a nemal vady.
- Pri odstúpení od Kúpnej zmluvy Predávajúci nie je povinný Kupujúcemu vrátiť cenu za tovar pred tým, ako mu je tovar doručený späť alebo kým Kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť Predávajúcemu.
- Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy písomne, pričom oznámenie o odstúpení od zmluvy musí obsahovať:
- Meno a priezvisko Kupujúceho;
- Vyhlásenie Kupujúceho, že odstupuje od Kúpnej zmluvy;
- Číslo objednávky;
- Popis tovaru, ktorého sa odstúpenie týka;
- Číslo účtu Kupujúceho, na ktorý má byť vrátená kúpna cena za tovar;
- Dátum a podpis Kupujúceho.
- Ak spolu s odstúpením nie je priložený tovar, ktorý je predmetom Kúpnej zmluvy, od ktorej Kupujúci odstupuje, Predávajúci si vyhradzuje právo nepokračovať vo vybavovaní predmetnej záležitosti až do doručenia tovaru Predávajúcemu. V prípade, ak ani po následnej výzve Predávajúceho nedôjde zo strany Kupujúceho k doručeniu tovaru, má sa za to, že Kupujúci nemá v úmysle tovar vrátiť a k odstúpeniu od Kúpnej zmluvy nedošlo. Uvedené platí aj v prípade, ak zo strany Kupujúceho nedôjde k odoslaniu tovaru určeného na vrátenie v lehote najneskôr 14 dní od odstúpenia od Kúpnej zmluvy.
- Tovar, ktorý je predmetom vrátenia prípadne zámeny musí byť úplný, nepoužitý, nepoškodený a podľa možností v pôvodnom obale, inak Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Originálny obal tovaru nesmie byť znehodnotený popísaním, polepením a podobne v snahe využiť originálny obal ako vonkajší obal určený pre doručovanie tovaru. Tovar nesmie javiť na sebe známky používania. Všetky štítky, cenovky a iné značenia tovaru musia byť na pôvodnom mieste a nesmú byť z tovaru odstránené. Predávajúci odporúča Kupujúcemu poistiť tovar, ktorý je predmetom vrátenia. Riziko vzniku škody na tovare, ktorý je predmetom vrátenia, znáša Kupujúci až do okamihu prevzatia tohto tovaru Predávajúcim.
Odstúpenie od Kúpnej zmluvy Kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľ
- Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľ, je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy z dôvodov, z ktorých to pripúšťa Obchodný zákonník alebo tieto VOP. Tovar, ktorý Kupujúci vracia, musí byť nepoškodený, nesmie javiť známky nosenia a používania. Predávajúci po obdržaní odstúpenia od Kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho zašle na e-mailovú adresu Kupujúceho písomné potvrdenie o prijatí odstúpenia od Kúpnej zmluvy.
- Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľ, je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy, a to bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote 14 dní od doručenia tovaru, ak mu Predávajúci dodal tovar, ktorý si Kupujúci neobjednal – tovar, ktorý Kupujúci vracia musí byť nepoškodený, nesmie javiť známky nosenia a používania. Kupujúci v tomto prípade neuhrádza manipulačný poplatok v súvislosti s odstúpením od Kúpnej zmluvy. Náklady na vrátenie tovaru znáša Predávajúci.
- Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy písomne, pričom oznámenie o odstúpení od zmluvy musí obsahovať:
- Meno a priezvisko Kupujúceho;
- Vyhlásenie Kupujúceho, že odstupuje od Kúpnej zmluvy;
- Číslo objednávky;
- Popis tovaru, ktorého sa odstúpenie týka;
- Číslo účtu Kupujúceho, na ktorý má byť vrátená kúpna cena za tovar;
- Dátum a podpis Kupujúceho.
- Ak spolu s odstúpením nie je priložený tovar, ktorý je predmetom Kúpnej zmluvy, od ktorej Kupujúci odstupuje, Predávajúci si vyhradzuje právo nepokračovať vo vybavovaní predmetnej záležitosti až do doručenia tovaru Predávajúcemu. V prípade, ak ani po následnej výzve Predávajúceho nedôjde zo strany Kupujúceho k doručeniu tovaru, má sa za to, že Kupujúci nemá v úmysle tovar vrátiť a k odstúpeniu od Kúpnej zmluvy nedošlo. Uvedené platí aj v prípade, ak zo strany Kupujúceho nedôjde k odoslaniu tovaru určeného na vrátenie v lehote najneskôr 14 dní od odstúpenia od Kúpnej zmluvy.
- Tovar, ktorý je predmetom vrátenia prípadne zámeny musí byť úplný, nepoužitý, nepoškodený a podľa možností v pôvodnom obale, inak Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Originálny obal tovaru nesmie byť znehodnotený popísaním, polepením a podobne v snahe využiť originálny obal ako vonkajší obal určený pre doručovanie tovaru. Tovar nesmie javiť na sebe známky používania. Všetky štítky, cenovky a iné značenia tovaru musia byť na pôvodnom mieste a nesmú byť z tovaru odstránené. Predávajúci odporúča Kupujúcemu poistiť tovar, ktorý je predmetom vrátenia. Riziko vzniku škody na tovare, ktorý je predmetom vrátenia, znáša Kupujúci až do okamihu prevzatia tohto tovaru Predávajúcim.
- Kúpna cena za vrátený tovar bude vrátená Kupujúcemu na účet uvedený v oznámení o odstúpení od Kúpnej zmluvy, ak sa zmluvné strany nedohodli inak, a to do 14 dní od vrátenia tovaru Predávajúcemu a oznámenia čísla účtu Kupujúcim.
Alternatívne riešenie sporov
- Predávajúci má záujem o riešenie sporov s Kupujúcim predovšetkým mimosúdnou cestou. V prípade, ak Kupujúci nadobudol dojem, že došlo k porušeniu jeho práv zo strany Predávajúceho, môže sa za účelom vyriešenia vzniknutej situácie obrátiť na Predávajúceho prostredníctvom e-mailovej adresy: (doplniť), respektíve v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov Kupujúci nájde tu – http://www.economy.gov.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s.
Záverečné ustanovenia
- Pri nákupe tovaru na www.dobry-farmar.sk sa predpokladá zo strany Kupujúceho znalosť technických možností Internetu. Predávajúci nezodpovedá za škody spôsobené chybným pripojením na www.dobry-farmar.sk. Ochrana počítača, prípadne údajov nachádzajúcich sa v počítači zaťažuje Kupujúceho.
- Predávajúci upozorňuje, že informácie uvedené na www.dobry-farmar.sk môžu byť aktualizované bez predchádzajúceho upozornenia.
- Predávajúci môže kedykoľvek bez predchádzajúceho upozornenia zmeniť tovary uvedené na www.dobry-farmar.sk.
- Predávajúci si vyhradzuje právo tieto VOP kedykoľvek zmeniť alebo doplniť. Zmeny a doplnky týchto VOP vstupujú do platnosti dňom ich zverejnenia na www.dobry-farmar.sk a nemajú vplyv na zmluvné vzťahy, ktoré vznikli medzi Kupujúcim a Predávajúcim pred ich zverejnením. Na tieto zmluvné vzťahy sa vzťahujú VOP v znení aktuálnom ku dňu uzatvorenia Kúpnej zmluvy.
- Zmluvné strany sa dohodli, že všetky spory, ktoré medzi nimi vzniknú z právnych vzťahov na základe zmluvy alebo súvisiacich zmlúv, vrátane sporov o platnosť, výklad a zánik tejto zmluvy, budú prednostne riešiť formou zmieru. Ak sa uvedené spory nepodarí vyriešiť formou zmieru alebo prostredníctvom alternatívneho riešenia sporov, na prejednanie veci súdnou cestou sú príslušné slovenské súdy v mieste trvalého pobytu spotrebiteľa podľa slovenského práva.
- Odoslaním elektronickej objednávky Predávajúcemu, Kupujúci zároveň potvrdzuje svoj bezvýhradný súhlas s VOP Predávajúceho.
- Ak sa preukáže, že niektoré z ustanovení VOP a/alebo Kúpnej zmluvy sú neplatné alebo neúčinné, nemá takáto neplatnosť alebo neúčinnosť za následok neplatnosť alebo neúčinnosť ďalších ustanovení Kúpnej zmluvy a/alebo VOP. V takom prípade sa zmluvné strany zaväzujú bezodkladne nahradiť takéto neplatné alebo neúčinné ustanovenie novým, a to tak, aby bol zachovaný účel sledovaný príslušným neplatným alebo neúčinným ustanovením v čase jeho prijatia, resp. uzatvorenia Kúpnej zmluvy.